To λάθος στη ρύθμιση του καλοριφέρ που «φουσκώνει» τον λογαριασμό



Μέγιστη εκμετάλλευση της θερμότητας, με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος

Αυτόν τον χειμώνα η θέρμανση και η ενεργειακή κρίση έχουν στρέψει τους πολίτες σε συνήθειες οι οποίες θα εξοικονομήσουν περισσότερο, τόσο ρεύμα όσο και ενέργεια. Η αξιοποίηση όλων των ρυθμίσεων του καλοριφέρ, μπορεί να σε βοηθήσει σημαντικά και στους λογαριασμούς ρεύματος, καθώς πρόσφατα διαπιστώθηκε ότι αν διατηρούμε τη ρύθμιση του θερμοστάτη σε υψηλά επίπεδα θερμοκρασιών, ακόμη και αν έχουμε τα σώματα θέρμανσης απενεργοποιημένα, ενδέχεται να σπαταλάμε χρήματα σε καύσιμο, χωρίς καν να απολαμβάνουμε τη ζεστασιά.

Τι σημαίνει αυτό; Ο θερμοστάτης είναι αυτός που ρυθμίζει πότε λειτουργεί ο λέβητας και πότε όχι. Ωστόσο, εάν δεν τον ρυθμίσουμε σωστά υπάρχει ο κίνδυνος να σπαταλήσουμε ενέργεια άδικα.


Το να έχουμε τον θερμοστάτη μας ρυθμισμένο σε υψηλά επίπεδα θερμοκρασίας, ενώ το σώμα θέρμανσης που βρίσκεται κοντά του είναι απενεργοποιημένο, μας είναι εντελώς άχρηστο. Και αυτό γιατί οι κεφαλές του καλοριφέρ θα εμποδίσουν τη ροή του ζεστού νερού να εισέλθει στο απενεργοποιημένο σώμα θέρμανσης. Έτσι, η ενέργεια που έχει δαπανηθεί προκειμένου ο λέβητας να ζεστάνει νερό για το σύστημα της κεντρικής θέρμανσης πηγαίνει χαμένη. Αυτό, ωστόσο, είναι κάτι που εξαρτάται από τον θερμοστάτη του δωματίου και είναι σχετικά εύκολο να ρυθμιστεί.

Η λειτουργία του λέβητα είναι να τροφοδοτεί με ζεστό νερό το καλοριφέρ για όσο διάστημα ορίζει ο θερμοστάτης ότι πρέπει να είναι ενεργοποιημένος. Εάν ο θερμοστάτης έχει ρυθμιστεί στους 20°C, αλλά βρίσκεται σε ένα δωμάτιο όπου τα καλοριφέρ είναι απενεργοποιημένα, τότε ο θερμοστάτης μας θα συνεχίσει να «ζητά» από τον λέβητα να ζεσταίνει νερό, ενώ τα καλοριφέρ δεν θα «δέχονται μέσα τους» το ζεστό νερό που κυκλοφορεί γύρω από το σπίτι μας.

Τι μπορούμε να κάνουμε για την εξοικονόμηση θέρμανσης από το καλοριφέρ

Aρχικά οφείλουμε να βεβαιωθούμε ότι ο θερμοστάτης βρίσκεται στο δωμάτιο που επιθυμούμε να είναι πιο ζεστό και ότι τα θερμαντικά σώματα που βρίσκονται κοντά του έχουν τη δυνατότητα να θερμανθούν πλήρως. Ιδανικά, το σώμα θέρμανσης που βρίσκεται πιο κοντά στον θερμοστάτη θα πρέπει να είναι πλήρως ενεργοποιημένο, έτσι ώστε η θερμοκρασία στο συγκεκριμένο δωμάτιο να ανέβει γρήγορα και στη συνέχεια, ο θερμοστάτης να δώσει σήμα στον λέβητα να απενεργοποιηθεί και πάλι.

Εν τω μεταξύ, εάν στο σπίτι μας υπάρχουν δωμάτια που δεν χρειάζεται να θερμανθούν, μπορούμε να επιλέξουμε χαμηλότερες ρυθμίσεις κεφαλής. Με αυτό τον τρόπο ο λέβητας θα σβήσει όταν ο κύριος χώρος μας αγγίξει τη θερμοκρασία που επιθυμούσαμε, ενώ τα δωμάτια που χρησιμοποιούμε λιγότερο δεν θα έχουν θερμανθεί εξίσου. Ωστόσο, η ρύθμιση των καλοριφέρ στα κενά δωμάτια σε χαμηλές ρυθμίσεις αρκεί προκειμένου να αποτρέψει τυχόν ζημιές από την υγρασία.


Δεδομένου ότι κάθε χώρος ενός κτιρίου είναι τελείως ξεχωριστός με διαφορετικές θερμικές απαιτήσεις, ο πιο απλός τρόπος αυτονόμησης των χώρων με σώματα είναι οι θερμοστατικές κεφαλές.

Η τοποθέτηση τους γίνεται τοπικά επάνω σε κάθε θερμαντικό σώμα ξεχωριστά και ρυθμίζουν προοδευτικά την ροή του ζεστού νερού βάσει της θερμοκρασίας του συγκεκριμένου χώρου. Έτσι κάθε θερμαντικό σώμα γίνεται ανεξάρτητο και απομονώνεται αυτόματα όταν επιτευχθεί η επιθυμητή θερμοκρασία, την στιγμή που οι υπόλοιποι χώροι που έχουν ανάγκη θέρμανσης συνεχίζουν να λειτουργούν. Έτσι όταν το σπίτι μας περιέλθει σε θερμική ισορροπία θα λειτουργεί μικρότερο μέρος του συνολικού συστήματος επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση καυσίμου που μπορεί να φτάσει και το 30%.


Κλείνοντας μερικά σώματα θέρμανσης εξοικονομούμε ενέργεια, καθώς η θερμότητα κατευθύνεται καλύτερα προς τα δωμάτια όπου θέλουμε να αυξήσουμε τη θερμοκρασία χωρίς να σπαταλάμε θερμότητα σε καλοριφέρ σε άδεια δωμάτια.

Πολλοί άνθρωποι έχουν εγκατεστημένα συστήματα που δεν αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες του λέβητα, οπότε αν προχωρήσουμε σε συντήρηση του λέβητά, αξίζει να ρωτήσουμε τον μηχανικό μας εάν υπάρχει κάτι που θα μπορούσαμε να κάνουμε προκειμένου να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά.


Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη

Φόρμα επικοινωνίας